Friday, September 11, 2009

两头牛的故事

两头牛,两个政府

牛,一个近来很热的字。无端端,兴都庙搬迁掀起争议,掀开种族政治的潘多拉盒子,负面事务满天飞...

我从网上发现这篇蛮有趣的文章,特此转载与网友们分享。 

dairy cow cartoons, dairy cow cartoon, dairy cow picture, dairy cow pictures, dairy cow image, dairy cow images, dairy cow illustration, dairy cow illustrations

Sosialis - aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik seekor dan memberikannya kepada jiran ku.

Fabianis- aku ada 2 ekor lembu, kerajaan jaga kedua-dua ekor lembu tersebut dan memberikan susu lembu kepada jiran ku.

Komunis- aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik kedua-duanya dan beri aku sedikit susu.



Fasict- aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik kedua-duanya dan menjual susu lembu tersebut.

Birokrasi- aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik kedua-duanya, tembak seekor, jaga seekor lagi dan buang susunya.

Kapitalis- aku ada 2 ekor lembu, jual seekor dan beli kerbau.

Islam - aku ada 2 ekor lembu, jaga lembu itu, aku beri susu lembu itu kepada jiran dan yang memerlukan, jual selebihnya dan beli kerbau.

 dairy cow cartoons, dairy cow cartoon, dairy cow picture, dairy cow pictures, dairy cow image, dairy cow images, dairy cow illustration, dairy cow illustrations

若我有两头牛,我会自己处理,反正是我的牛,爱怎么做就怎么做,你管不着嘛!

若莎阿南第23区居民有两头牛,他们会如何处置呢?

dairy cow cartoons, dairy cow cartoon, dairy cow picture, dairy cow pictures, dairy cow image, dairy cow images, dairy cow illustration, dairy cow illustrationsdairy cow cartoons, dairy cow cartoon, dairy cow picture, dairy cow pictures, dairy cow image, dairy cow images, dairy cow illustration, dairy cow illustrations

No comments:

Post a Comment